Nog helemaal aan het bijkomen van onze bruiloft, kregen we een mailtje van de cateraar die een paar dagen later een feest voor ons zou cateren: 600 studenten op een eiland, drank, broodjes, tafels, banken, samen hadden we er een hele klus aan.

Het leven van een ondernemer

Hij gaf aan dat door omstandigheden het niet ging lukken om alles rond te krijgen voor het evenement. Daar ging onze heerlijk-de-foto’s-bekijken-en-kadootjes-uitpakken-moment.
Het leven van een ondernemer gaat ook niet altijd over rozen…

Onze beste vriend de telefoon

Gelukkig hadden we genoeg ervaring om dit varkentje te wassen. De telefoon werd gedurende twee dagen onze beste vriend. Als eerste moesten we toestemming van de locatie krijgen om de catering zelf te doen, maar ja, het was zondag en daar was niemand aanwezig. Toch maar aan de slag, voor als we wel toestemming krijgen. Alle connecties werden uit de kast gehaald, onze netwerken aangeboord en vrienden lastig gevallen. En natuurlijk werd mijn favoriet, een lijstje maken, als eerste gedaan.

4 Barren, 10 tafels, 55 fusten, 100 flessen wijn, …

Maandagochtend kregen we gelukkig snel een belletje van de locatie dat we het zelf mochten gaan doen. Het gemaakte lijstje kon worden afgewerkt. De inkooplijst was samengesteld en het draaiboek aangepast. Vier buitenbarren met tap, 10 tafels en 20 bankjes, vier marktkraampjes, 55 fusten bier à 30 liter, 100 flessen wijn en 100 flessen frisdrank werden besteld, alsook 10.000 muntjes, pinautomaten, 15.000 plastic glazen en 15 prullenbakken. De beveiliging werd gebeld en gebriefd en ook de ambulancebroeders met ambulanceboot werd geregeld.

Heerlijke voorpret

Onze flexpool werd benaderd, alsmede al onze what’s-App-groepjes, familie en vrienden. Iedereen zou weten dat wij een evenement hadden en dat we hiervoor collega’s nodig hadden! Dit ging eigenlijk zo goed, dat mensen ons zelf gingen bellen om te vragen of ze ons mochten helpen. Wat een heerlijke voorpret.

High fives

Eigenlijk was alles op papier binnen twee dagen geregeld! De high fives vlogen de hele dag over onze bureaus heen en weer. Op naar de dag die in plaats van 6 uurtjes 16 uur ging duren omdat we zelf de catering erbij gingen doen.

Boodschappen

De dag van tevoren werd de food ingeslagen. Gelukkig hadden we een maand of twee daarvoor een bestelauto aangeschaft en konden we de boodschappen zelf doen. Zo gezegd zo gedaan. 1.000 Broodjes, 400 hamburgers, 45 kilo beleg en garnituren en 25 flessen saus werden ingeladen. En vervolgens op een donker kantoor (licht geeft warmte af) weer uitgeladen voor de volgende dag.

Let’s wash this pig

De wekker ging om half zeven. Even lekker het hondje uitlaten voordat het gekkenhuis los barstte. Om 8:00u stonden de eerste hulptroepen ons al op te wachten met bootjes en spierballen. “Let’s wash this pig!” Een aantal ervaringen rijk wisten we hoeveel er gesjouwd moest worden en werd er dus heel handig een glijbaan gebouwd om al het materiaal van de dijk de boot op te laten glijden. Drie vaartochten op deze heerlijke zomerse dag verder stond alles op het eiland! Yeah!

Hulptroepen brieven

De rest van de hulptroepen werd ook over gevaren en de opbouw kon starten. Iedereen werd gezamenlijk én per “afdeling” gebriefd zodat ze wisten wat er moest gebeuren.
Overal werd er hard gewerkt, gelachen, gezweet en meegedacht.

Laatste check

Om 16:45u hoorden we de boot met 600 dansende studenten aankomen. Laatste check; stonden de munten klaar, was het eten gereed, deden alle portofoons het, stond iedereen op zijn post? Gelukkig hadden we echt een fantastisch team mensen om ons heen verzameld mét de nodige kennis en ervaring en was alles goed geregeld.

Genieten maar!

Nog even in een kring met zijn allen. “Jongens, lekker verkopen die handel en vooral Genieten!! Als het eiland straks leeg is, nemen we zelf een biertje.” De boot meerde aan, de hulpboten lagen langs de steiger in het geval iemand van de steiger zou vallen en iedereen ging naar zijn post…